woensdag 24 februari 2016

Onbewoond eiland

appje geschreven door Jeska


Malle gedachten komen mij meestal vanzelf aanwaaien. Die fantasieplek in mijn hoofd vind ik een prettige plek om te zijn. Zoveel leuker en gezelliger dan de echte, ozo realistische wereld.

Ik appte met een vriendin. Ze moest iets doen waar ze tegenop zag. Ik stuurde haar een afbeelding van een zonnig eiland. Een prachtige plek met palmbomen en witte stranden, omgeven door een helderblauwe zee. Een heerlijke foto om bij weg te dromen.
Ik stelde me voor dat de vriendin werkelijk haar verplichting een moment zou vergeten. 'Wat neem je mee?' vroeg ik nog.

'Nou, sowieso Zonnebrand,' antwoordde ze heel praktisch.
Als we daadwerkelijk op vakantie zouden gaan is zonnebrand essentieel. Zeker!
Maar bij een fantasie-eiland hoef je niet bezorgd te zijn over dat soort dingen...

Waarom zet de een gemakkelijk de fantasiekraan open en de ander niet? Heeft het te maken met aanleg? Is het een beetje als het hebben van een wiskunde -of talenknobbel? Of verliezen de meeste kinderen het fantaseren gewoon als ze volwassen worden en hoort dat bij opgroeien?

Ik gun iedereen gezellige gedachten...
Misschien moet er op school maar les in worden gegeven.


Dit is dan de eerste les!



Photo Credit.... no idea....!








1 opmerking:

  1. En in het kader van je les in fantasie fantaseer ik je een HIGH FIVE!! Eentje die ver boven de wolken jouw kant op vliegt. Maar hopelijk slaan we er gauw echt eens een keer echt zo eentje... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs komt bij Het Aangeklede Paard. Bedankt voor je reactie en graag tot ziens!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...