vrijdag 29 mei 2015

Vroege Vogel

Fotootje van illustratie Jeska verstegen



Het is heerlijk om 's ochtends vroeg buiten te lopen. Een uur of zes is een mooie tijd, als de zon opkomt. Ik doe het vaak. Dit komt omdat ik een hele Vroege Vogel ben.

De meeste mensen die ik ken zijn avondmensen. Vooral de collega's in het boekenvak werken graag tot in de late uurtjes.
Het heeft voordelen om vroeg op te zijn. Zo'n dag voelt werkelijk 'vers' aan op zo'n pril uur.
Tegen vier uur in de middag ervaar ik een dag namelijk als ietwat 'oudbakken'.
Ook prettig is dat het dikwijls heel stil is buiten. Zalig. Je hoort de vogels tjilpen, ziet konijntjes wegglippen over de dijk en een kat zachtjes naar huis toe sluipen na een nacht vol avonturen.

Een nadeel van Vroege Vogel zijn is dat je in de avond niet meer zo levendig bent. Uitgaan in de avond vind ik een opgave. En vrijwel nóóit begínnen feesten om vijf uur in de ochtend, ze eindigen.

Maar ach, het gevoel dat die vroege wereld eventjes helemaal de mijne lijkt maakt alles goed, de ideeën en goede invallen liggen er dan voor het oprapen in het opkomende zonlicht...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je even langs komt bij Het Aangeklede Paard. Bedankt voor je reactie en graag tot ziens!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...