vrijdag 27 maart 2015

Rood met zwarte stippen!

etalages van Keteltje



Ik zat een poos geleden achter mijn tekentafel en tekende Keteltje. Het is niet zo'n heel gemakkelijk figuurtje om te tekenen. Alle lijnen moeten zorgvuldig geplaatst worden met een penseeltje nummer 4 om een strakke afbeelding te krijgen. Géén uitschieters! Dan teken ik alles opnieuw.

Terwijl ik tekende dacht ik: Wat zou het handig zijn als ik wat groter kon werken, dan hoef ik niet zo te priegelen. En zo, heel langzaam, ontstond het idee hóe ik een hele grote Keteltje zou kunnen maken. Een karaktertje uit een boek dat ineens net zo groot is als ik!

Het idee sloeg aan bij de uitgever en intussen heb ik verschillende etalages gemaakt. Als je op de foto hierboven klikt zie je de afbeelding groter.
De etalages reizen nu overal naartoe. Keteltje danst door heel Nederland. Ze is op plaatsen geweest, waar ikzelf zelf nog niet eens geweest ben! Of misschien reis ik op de een of andere manier tóch altijd een heel klein beetje mee...

3 opmerkingen:

  1. O- wat leuk! Je houdt er toch ook wel één zelf??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tessa!
    Ik het geen Reuze Keteltje gehouden, want ik weet niet waar ik haar moet zetten! Ze is zo groot! :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs komt bij Het Aangeklede Paard. Bedankt voor je reactie en graag tot ziens!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...